Communicatie- & Marketingprofessional

Koninklijke Verzamelingen 32 Amsterdam

Wij zijn voor het Koninklijk Paleis Amsterdam (KPA) op zoek naar een gedreven collega met een duidelijke visie op communicatie en marketing. In nauwe samenwerking met het team ben jij dé expert die in deze nieuwe functie beleid, campagnes en communicatiemiddelen ontwikkelt. Het KPA is het officiële ontvangstpaleis van het staatshoofd en een van de meest iconische historische gebouwen van ons land. Het paleis is het grootste deel van het jaar opengesteld voor publiek, onder auspiciën van de Stichting Koninklijk Paleis Amsterdam. In 2019 ontvingen wij ruim 300.000 Nederlandse en buitenlandse bezoekers. Jouw creatieve inzet zorgt voor meer bekendheid van onze openstelling en de publieksprogramma’s. Het bereiken van een breed en divers publiek is daarbij een belangrijke doelstelling voor de komende jaren. Onze nieuwe collega komt terecht in een enthousiast, klein team en een unieke werkomgeving, waar je veel gelegenheid krijgt om nieuwe plannen te maken. Je hebt daarom de ervaring om een geïntegreerde communicatie- en marketingstrategie uit te werken. Tegelijkertijd heb je er ook plezier in veel bezig te zijn met praktische werkzaamheden, zoals het uitzetten van campagnes, het onderhouden van contacten met de pers en het bijhouden van social media en de website.

“Het bereiken van een breed en divers publiek is een belangrijke doelstelling voor de komende jaren”

—Conservator Openstelling Koninklijk Paleis Amsterdam

Profiel
De ideale kandidaat:

  • is energiek, nieuwsgierig en creatief
  • heeft een duidelijke visie en weet die aan anderen over te brengen
  • werkt graag zelfstandig, in de context van een team
  • staat sterk in de schoenen en gaat uitdagingen niet uit de weg
  • is geïnteresseerd in geschiedenis, kunst en cultuur
  • heeft gevoel voor de politieke en maatschappelijke verhoudingen m.b.t. het KPA

En heeft:

  • minimaal 5 jaar ervaring als communicatie- en marketing professional, liefst binnen het culturele veld
  • een goed netwerk in het werkveld en kennis van de nieuwste ontwikkelingen daarin
  • vaardigheid in het vertalen van strategische doelstellingen naar concrete acties en producten
  • een goed taalgevoel en een vlotte pen
  • ervaring met digitale systemen (bijv. ticketing, CMS, Google Analytics, SEO) en social media
  • het vermogen om nauwgezet en planmatig te werken, ook onder tijdsdruk
  • vaardigheid in het aansturen van externe partijen

Voor deze functie wordt minimaal hbo werk- en denkniveau met een afgeronde opleiding op het gebied van marketing en communicatie gevraagd. Daarnaast zijn gevoel voor humor, verhoudingen en discretie belangrijk.


Aanbod
Het betreft een functie voor 32 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt maximaal € 4.281,77 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek, exclusief vakantietoeslag en eindejaarsuitkering. De hoofdstandplaats is Amsterdam. De arbeidsovereenkomst wordt aangegaan voor één jaar met mogelijkheid tot omzetting in een dienstverband voor onbepaalde tijd.


Organisatie
De Dienst van het Koninklijk Huis heeft als taak ervoor te zorgen dat het Staatshoofd en zijn familie optimaal hun functies kunnen uitoefenen en ondersteunt de Koning bij zijn dagelijkse werkzaamheden. Voor de organisatie werken circa 300 medewerkers in de Koninklijke verblijven in Den Haag, Amsterdam, Apeldoorn en Baarn.

De werkzaamheden worden uitgevoerd binnen het departement Koninklijke Verzamelingen (KV). De KV beheren de archieven van het Huis Oranje-Nassau en die van de Hoforganisatie, de bibliotheek, de museale collecties en de documentaire verzamelingen. Daarnaast is het departement KV verantwoordelijk voor de Openstelling van Paleis Noordeinde en draagt zorg voor de uitvoering van de Openstelling KPA onder auspiciën van de Stichting KPA.


Herken je je in dit profiel?
Graag ontvangen wij jouw sollicitatie voor 1 juni 2021 via vacature@dkh.nl t.a.v. mevrouw S. Visser. Een veiligheidsonderzoek maakt onderdeel uit van de selectieprocedure. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

De Dienst van het Koninklijk Huis en Stichting Koninklijk Paleis Amsterdam stellen zich tot doel gelijkheid, diversiteit en inclusie te bevorderen; dat zien wij graag weerspiegeld in onze medewerkers