Werkplekcoördinator

Intendance der Koninklijke Paleizen 18-20 Den Haag

Zie jij jezelf als een goede vertegenwoordiger voor het belang van een goede werkplek, lees dan snel verder!

Functiecontext

In het afgelopen jaar is voor veel werknemers hun directe werkomgeving en de manier van werken veranderd. Hybride werken is de norm geworden en samenwerken doen we op diverse manieren. Binnen de Dienst van het Koninklijk Huis hebben we gekeken hoe we onze werkzaamheden efficiënter en effectiever in kunnen richten. In dit kader is er een nieuwe functie ontstaan en zijn we op zoek naar een Werkplekcoördinator.

Functie-inhoud

Degene die deze functie vervult, zal organisatiebreed inventariseren wat de werkplekbehoeftes zijn bij onze medewerkers, zowel individueel als in projectverband. Deze behoeftes worden vertaald naar oplossingen en dienstverlening rondom de optimale inrichting van de werkplekken op de paleizen en van de thuiswerkplekken.

Een nieuwe functie waarbij de volgende taken van belang zijn:

  • Je inventariseert (gebruikers)wensen en adviseert over de praktische aspecten op dit aandachtsgebied.
  • Je volgt vakspecialistische ontwikkelingen en signaleert knel- en aandachtspunten.
  • Je adviseert over de praktische (beheer)aspecten op het gebied van de inrichting, werking en samenhang van systemen en netwerken zowel op de locaties als voor de thuiswerkplekken.
  • Je bent hét aanspreekpunt voor vragen op dit aandachtsgebied en weet knelpunten op te lossen.
  • Je bereidt de uitvoering van projecten en beleid voor, maakt een planning, realiseert en bewaakt standaarden, normen en eisen.
  • Je levert een proactieve bijdrage aan de uitvoering, evaluatie en monitoring van het dienstbrede project huisvesting.

Je zult nauw samenwerken met P&O en ICT, daarom is goede samenwerking voor jou van essentieel belang.

De rol van werkplekcoördinator zal in 2024 worden ondergebracht bij een van de andere functies binnen de Intendance.

Profiel

De ideale kandidaat heeft:

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Theoretische en praktisch gerichte kennis van het aandachtsgebied
  • Inzicht in de samenhang van het eigen vak- en werkgebied met andere relevante werkgebieden binnen DKH
  • Inzicht in inrichting, doel, werkwijze en specifieke karakter van de Dienst van het Koninklijk Huis en de positie van de principalen
  • Vaardigheid in het zelfstandig optreden en omgaan met de vereiste discretie en vertrouwelijkheid
  • Coördinerende en communicatieve vaardigheden op verschillende niveaus
  • Bij voorkeur ervaring met “het nieuwe werken”

Competenties die bepalend zijn voor het succesvol vervullen van deze functie zijn kwaliteitsgerichtheid, samenwerken, analytisch vermogen, creativiteit, communiceren en presenteren en resultaatgerichtheid.

Aanbod

Het betreft een tijdelijke functie voor de duur van maximaal 2 jaar en voor 18-20 uur per week. Salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt maximaal € 3.617,09 bruto per maand o.b.v. 36 uur, exclusief vakantietoeslag en eindejaarsuitkering. De hoofdstandplaats is Den Haag.

Organisatie

De Dienst van het Koninklijk Huis (DKH) ondersteunt de Koning, Koningin Máxima en Prinses Beatrix zowel in hun werk als privé. Ook ondersteunt de DKH de andere leden van het Koninklijk Huis bij hun werkzaamheden als lid van het Koninklijk Huis. De bijna 300 medewerkers van de DKH werken in Den Haag, Amsterdam, Apeldoorn en omgeving en Baarn. De Dienst is opgebouwd uit een aantal afdelingen (‘departementen’), ieder met een eigen specialisme of deskundigheid. Samen werken we aan één en hetzelfde doel: het ondersteunen van de Koning en de andere leden van het Koninklijk Huis, zodat zij hun rol in binnen- en buitenland optimaal kunnen vervullen. Meer informatie over de Dienst van het Koninklijk Huis kun je vinden op www.koninklijkhuis.nl.

Intendance der Koninklijke Paleizen

De werkzaamheden worden uitgevoerd binnen de Intendance der Koninklijke Paleizen (Intendance). De Intendance verzorgt het dagelijks beheer en het onderhoud van de door de Staat aan de Koning ter beschikking gestelde Paleizen en Slot “Het Oude Loo”. Dit beheer en onderhoud heeft betrekking op de gebouwen, interieurs en tuinen. De afdeling Rijkscollectie der Koninklijke Paleizen draagt de verantwoordelijkheid voor een representatieve en historisch verantwoorde inrichting van de paleizen en beheert de daar aanwezige paleisgebonden collectie van de Staat.

Herken jij je in dit profiel?

Graag ontvangen wij je sollicitatiebrief en CV uiterlijk 12 mei via vacature@dkh.nl. Voor informatie kun je contact opnemen met Yvonne Menko, Managementadviseur P&O, via yb.menko@dkh.nl.

Een veiligheidsonderzoek maakt onderdeel uit van de selectieprocedure.

De Dienst van het Koninklijk Huis stelt zich tot doel gelijkheid, diversiteit en inclusie te bevorderen; dat zien wij graag weerspiegeld in ons team.