Coördinator Operatie & Bedrijfsvoering Openstelling Koninklijke Paleizen

Koninklijke Verzamelingen 32-36 Amsterdam

Ben je een verbinder die met veel plezier en verantwoordelijkheid stuurt op kwaliteit en gastvrijheid? Heb je visie en impact en weet je daarmee de bedrijfsvoering en het operationele proces naar een hoger niveau te tillen? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen

Wij zijn op zoek naar een gedreven Coördinator Operatie & Bedrijfsvoering voor de publieksopenstelling van de Koninklijke paleizen. Het betreft in de eerste plaats de openstelling van Koninklijk Paleis Amsterdam, en ook de zomeropenstelling van Paleis Noordeinde en de Koninklijke Stallen.

Het Koninklijk Paleis Amsterdam is het officiële ontvangstpaleis van het staatshoofd en één van de meest iconische historische gebouwen van ons land. Het Paleis is het grootste deel van het jaar opengesteld voor publiek. In 2024 ontvingen wij ruim 300.000 bezoekers. Paleis Noordeinde en de Koninklijke Stallen in Den Haag zijn in de zomermaanden geopend, waarbij vorig jaar ruim 40.000 bezoekers werden ontvangen.

Jij wordt verantwoordelijk voor de operationele gang van zaken rond de openstelling van deze bijzondere locaties. Je geeft leiding aan de operationele front- en backoffice en je bouwt samen met de medewerker openstelling aan een enthousiast publieksteam met een hoog serviceniveau. Met een scherp oog let jij er op dat alle publieksvoorzieningen optimaal functioneren, waarbij je stuurt op de kwaliteit van de dienstverlening en informatievoorziening richting bezoekers. Daarnaast heb jij de juiste bagage en drive om de openstellingen nog verder te professionaliseren.

Je komt terecht in een bevlogen team met een grote ambitie. Je werkt vanuit verbinding, hebt hart voor mensen en processen en beweegt je makkelijk in een politiek-bestuurlijke omgeving met verschillende stakeholders. Je kan een goed beleidsstuk of contract opstellen en complexe projecten managen, maar je hebt er ook plezier in bezig te zijn met praktische werkzaamheden.

Wat breng je mee

De ideale kandidaat:

  • is sociaal, betrokken en flexibel;
  • heeft overzicht en werkt nauwkeurig;
  • werkt zelfstandig en proactief, in de context van een team;
  • staat sterk in de schoenen, heeft doorzettingsvermogen en gaat uitdagingen niet uit de weg;
  • heeft gastvrijheid hoog in het vaandel staan;
  • communiceert helder en heeft een voortreffelijke taalvaardigheid (Nederlands-Engels);
  • is geïnteresseerd in geschiedenis, kunst en cultuur.

En heeft:

  • minimaal vijf jaar relevante werkervaring;
  • leidinggevende ervaring en aantoonbare kennis van HR-beleid gericht op de inzet van tijdelijke medewerkers;
  • ervaring met fysieke en digitale faciliteiten aangaande bezoekerslogistiek in een publieksinstelling;
  • ervaring met projectmatig werken, beleid- en organisatieontwikkelingstrajecten;
  • oog voor politieke en maatschappelijke gevoeligheden.

Voor deze functie wordt ten minste HBO werk- en denkniveau gevraagd. Daarnaast zijn gevoel voor verhoudingen, discretie en humor belangrijk.

Wat bieden wij

Het betreft een functie voor 32-36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt maximaal € 6.907,67 bruto per maand, excl. 8% vakantietoeslag en 8,5% eindejaarsuitkering. Daarnaast zijn er goede secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder 144 wettelijke verlofuren en 64 IKB uren per jaar, reiskostenvergoeding en onbeperkt gebruik van online trainingsmogelijkheden via GoodHabitz. De standplaats is Amsterdam. De arbeidsovereenkomst wordt aangegaan voor één jaar met mogelijkheid tot omzetting in een dienstverband voor onbepaalde tijd.

Organisatie

De Dienst van het Koninklijk Huis (DKH) bestaat uit verschillende departementen, ieder met een eigen specialisme of deskundigheid. Samen werken we aan één en hetzelfde doel: het ondersteunen van de Koning en de andere leden van het Koninklijk Huis, zodat zij hun rol in binnen- en buitenland optimaal kunnen vervullen. Ook ondersteunt de DKH de andere leden van het Koninklijk Huis bij hun werkzaamheden als lid van het Koninklijk Huis. De bijna 300 medewerkers van DKH werken in Den Haag, Amsterdam, Apeldoorn en omgeving en Baarn. Meer informatie over de Dienst van het Koninklijk Huis kun je vinden op www.koninklijkhuis.nl.

De werkzaamheden worden uitgevoerd binnen het departement Koninklijke Verzamelingen (KV). De KV beheren de archieven van het Huis Oranje-Nassau en die van de Hoforganisatie, de bibliotheek, de museale collecties en de documentaire verzamelingen. Daarnaast draagt de KV zorg voor de openstelling van Koninklijk Paleis Amsterdam, Paleis Noordeinde en de Koninklijke Stallen.

Herken jij je in dit profiel?

Graag ontvangen wij je sollicitatie voor 25 februari 2025 via vacature@dkh.nl t.a.v. Yvonne Menko. Solliciteer via de blauwe knop bovenaan de pagina.

Een veiligheidsonderzoek maakt onderdeel uit van de selectieprocedure.

De Dienst van het Koninklijk Huis stelt zich tot doel gelijkheid, diversiteit en inclusie te bevorderen; dat zien wij graag weerspiegeld in onze medewerkers.