Medewerker Servicedesk ICT

Departement ICT 36 Den Haag

Functie
Als medewerker Servicedesk ICT ben je onderdeel van een hecht team van 12 collega’s en ben je het eerste aanspreekpunt bij gebruikersvragen en knelpunten in de ICT-systemen. Je draagt oplossingen aan en geeft instructies aan gebruikers over het gebruik en nieuwe ontwikkelingen van ICT-toepassingen. Ook zal je te maken krijgen met het operationeel schakelen met leveranciers, ontwikkel je handleidingen en standaarden, draai je mee in projecten, en bewaak je mede de kwaliteit van de ICT-dienstverlening. Je pleegt preventief onderhoud en je laat een pro-actieve houding zien in het oppakken van complexere issues.


Profiel
De ideale kandidaat beschikt over:

  • MBO werk- en denkniveau, aangevuld met relevante cursussen en vaardigheidstrainingen;
  • Brede algemene kennis en interesse op het vlak van ICT-toepassingen;
  • Inzicht in het gebruik en samenhang van de ICT-systemen;
  • Kennis van de in het vakgebied relevante wet- en regelgeving, richtlijnen en procedures;
  • Vaardigheid in het analyseren en adviseren;
  • Vaardigheid in troubleshooten en uitvoeren van testen;
  • Vaardigheid in het projectmatig en resultaatgericht werken;
  • Vaardigheid in het mondeling en schriftelijk overdragen van kennis en kunde;
  • Vaardigheid in het binnen de DKH-organisatie introduceren van vernieuwingen op ICT-gebied;
  • Vaardigheid in het inschatten van het niveau en de ernst van gemelde storingen en problemen;
  • Vaardigheid in het omgaan met stressvolle situaties;
  • Affiniteit met informatiebeveiliging;
  • Het vermogen om prioriteiten te stellen en effectief multitasken;
  • Inzicht in en gevoel voor de functionele en hiërarchische verhoudingen binnen de DKH;
  • Contactuele en sociale vaardigheden.

Competenties die bepalend zijn voor het succesvol vervullen van deze functie zijn samenwerken, leergierig, integer, kwaliteitsgerichtheid, interne klantgerichtheid, organisatiesensitiviteit, resultaatgerichtheid, aanpassingsvermogen en het organiseren van eigen werk.


Aanbod
De functie komt vacant per 1 november 2023 voor 36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt maximaal € 4.374,95 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek, exclusief vakantietoeslag en eindejaarsuitkering. Daarnaast zijn er goede secundaire arbeidsvoorwaarden. De standplaats is Den Haag. De arbeidsovereenkomst wordt in eerste instantie aangegaan voor een jaar.

Organisatie
De Dienst van het Koninklijk Huis (DKH) bestaat uit verschillende departementen, ieder met een eigen specialisme of deskundigheid. Samen werken we aan één en hetzelfde doel: het ondersteunen van de Koning en de andere leden van het Koninklijk Huis, zodat zij hun rol in binnen- en buitenland optimaal kunnen vervullen. Ook ondersteunt de DKH de andere leden van het Koninklijk Huis bij hun werkzaamheden als lid van het Koninklijk Huis. De bijna 300 medewerkers van DKH werken in Den Haag, Amsterdam, Apeldoorn en omgeving en Baarn. Meer informatie over de Dienst van het Koninklijk Huis kun je vinden op www.koninklijkhuis.nl.

De ICT-diensten worden verleend aan de Dienst van het Koninklijk Huis, Kroondomein Het Loo, het Kabinet van de Koning en de privé ICT-voorzieningen van de Koninklijke Familie.

Graag ontvangen wij jouw sollicitatiebrief en cv vóór 1 oktober 2023 via de blauwe knop bovenaan de pagina "solliciteer direct".

De Dienst van het Koninklijk Huis stelt zich tot doel gelijkheid, diversiteit en inclusie te bevorderen; dat zien wij graag weerspiegeld in ons team.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.